Sarunāties ar saviem sapņiem - gribēt un varēt ticībā dzīvot nākamam laikam! /Velta Toma/

Tests "Vai ēd pietiekoši daudz, lai notievētu?"

Cilvēkam ik sekundi ir nepieciešama enerģija: lai kustētos, lai veidotu jaunas šūnas, lai sūknētu asinis, lai uzturētu ķermeņa temperatūru. Augiem piemīt spēja enerģiju uzņemt tieši no saules stariem. Cilvēks to nespēj, tāpēc viņam nepieciešama pārtika.
Enerģijas minimumu, kas nepieciešams cilvēkam, kurš nekustīgi guļ siltā gultā, sauc par pamatvielmaiņu. Ja cilvēks grib veiksmīgi samazināt svaru, tad ikdienā ir jāuzņem vismaz šis enerģijas minimums. Ja organisms vairāk kā vienu dienu uzņem mazāk par šo minimumu, tiek iedarbināta īpašā badošanās programma.

Kā darbojas „badošanās programma”?
Ja organisms nesaņem pietiekoši daudz uzturvielu, vispirms trūkstošā enerģija tiek ņemta no glikogēna (cukurs), kas ir uzkrāts aknās un nierēs. Taču ar šo rezervi pietiek tikai vienai dienai. Pēc tam enerģijas iegūšanai muskuļiem nākas atdot savas olbaltumvielas. Šajā laikā ļoti labi „darbojas” ekstrēmās diētas – organisms zaudē ne vien olbaltumvielas, bet arī daudz ūdens – un svari parāda līdz pat 1 kg svara zudumu dienā. Diemžēl realitāte ir tāda, ka šis zudums tikpat kā nav uz tauku rēķina, bet gan tikai uz šķidruma un muskuļu masas rēķina. Tauki ir organisma „zelta rezerve”, kam tas klāt ķeras ar lielu vilcināšanos. Savukārt, zūdot muskuļu masai, organismam ir nepieciešams vēl mazāk enerģijas.
 

Uzzini, vai tavi uztura paradumi palīdz vai traucē tievēšanas procesā!

 Atceries, ka atbildot „pareizi”, nevis godīgi, tu apmānīsi tikai sevi, tāpēc izvēlies atbildi, kura raksturo tavus reālos, nevis vēlamos paradumus.

1. Cik bieži nedēļā tu brokasto?
A. Katru dienu, Tikai tā es varu saglabāt možumu līdz pusdienlaikam.
B. Šad un tad iztieku bez brokastīm.
C. Brokastis neēdu. Man pietiek ar krūzīti kafijas vai tējas.

2. Ko tu ēd brokastīs?
A. Iepriekš ieplānotu maltīti pēc šķīvja likuma
B. Kas gadās pa rokai (maizi ar sieru, desu vai marmelādi, vakardienas vakariņu pārpalikumus utt.)
C. Man pietiek ar kafiju

3. Cik reižu dienā tu ēd?
A. Ēdu piecas reizes dienā, jo starp galvenajām maltītēm vēl ko ieēdu, lai uzturētu možumu.
B. Ēdu trīs reizes dienā: no rīta, pusdienlaikā un vakarā.
C. Lielākoties ēdu tikai vakaros. Ar vienu maltīti dienā man pilnīgi pietiek.

4. Ko tu ēd pusdienās un vakaros?
A. Pusdienas man ir galvenā ēdienreize. Vakaros es tikai paknakstos.
B. Pusdienās kaut ko uzkožu, galvenā ēdienreize man ir vakariņas.
C. Pusdienlaikā es parasti cītīgi strādāju un neēdu neko.

5. Vai tu naktī „apciemo” ledusskapi?
A. Tā kā es ēdu regulāri, mans organisms ir pieradis ko saņemt tikai nākošajā rītā.
B. Nē. Nakts ir domāta gulēšanai.
C. Naktīs es bieži pamostos un apēdu kaut ko garšīgu – tas ļauj atkal ātri aizmigt.

6. Ko tu ēd darbā?
A. Jau iepriekšējā vakarā es sagatavoju pusdienas nākošajai dienai – nedaudz augļu, salātus, sviestmaizi vai ko citu.
B. Es eju uz darbu, labi paēdusi, līdzi man ir mazliet augļu. Pusdienās, ja ir brīvs laiks, eju uz ēdnīcu.
C. Darba laikā es tikpat kā neko neēdu. Es priecājos par darbdienas beigām, tad es baudu ko patiesi garšīgu.

Tagad saskaiti iegūtos rezultātus:

Ja dominēja atbilde A, klikšķini šeit

Ja dominēja atbilde B, klikšķini šeit

Ja dominēja atbilde C, klikšķini šeit